måndag 31 mars 2014

Odla på Österlen #2

Min odlingsdagbok 2014!


Idag fick det lite större trädgårdslandet min tid och kärlek när jag och en granne (vi är flera som delar på landet) rensade ogräs och pratade strunt i flera timmar i härlig vårsol! Jag var så inne i rensandet att jag helt glömde fotografera, bilder kommer därför lite senare :-)

Trädgårdslandet är precis som övriga odlingsytor ett lån under denna säsongen. Det var härligt att rensa fram sånt som någon annan planterat och drömt om, det var lite som att öppna väl inslagna paket på något vis. Det var massor med brännässla, kvickrot och annat otyg och när det helt plötsligt dök upp kinesisk gräslök var det som när paketet äntligen poppar upp och man blir glatt överraskad!

Där är några bäddar kvar att rensa så jag och grannen får hitta fler fina dagar att njuta av i landet! Sen ser jag så fram emot att kunna plantera alla fina sådder och att om några månader tillsammans njuta av grönskan och smakerna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej,

Vad tycker du? Skriv gärna några ord och berätta.

/Anna