söndag 9 mars 2014

Kanske inte riktigt än men.... sugen på tomatprovsmakning om någon månad?

Om några månader när skörden dignar är ett hett tips att arrangera en tomatprovsmakning. Det är enkelt och dessutom jätte roligt att bjuda in några vänner, tillsammans smaka på olika sorters tomater och diskutera variationer i både skal, sötma, syra och andra egenskaper.

Tävla om godaste tomaten, största tomaten som odlats och självklart kora en vinnande tomatsort som alla kan dela på frön från. Det är upp till dig och ditt sällskap vad ni vill göra av tillfället när ni ses. Kanske kan en god bit mat efter provsmakningen avsluta kvällen :-)

Till er som lyssnat på min inspirationsföreläsning på Willab gardens vårmässor har jag lovat att lägga ut ett protokoll som man kan använda på en provsmakning. Men tekniken krånglar och jag har ännu inte lyckats. Men det går tack och lov att lösa på andra vis, skicka ett mail till mig på annaellenk@gmail.com så skickar jag tillbaka protokollet.

Ni som bjuder in till en provsmakning eller deltar i en får jätte gärna skicka ett mail till mig och berätta hur det gick för just er. Skriv några ord om hur ni valde att göra, vilka resultat ni fick och vad som kan utvecklas i protokollet. Det skulle vara roligt att kunna berätta vidare på bloggen om hur ni gjort och på det viset inspirera andra att provsmaka :-) Om ni vill berätta för mig men utan att något av det ni berättar delas på min blogg så är det självklart också helt ok, säg bara till så stannar era berättelser och testresultat hos mig.

Med förhoppningar om en bra skörd, goda tomater och många trevliga
tillfällen tillsammans över något så enkelt som en tomat :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej,

Vad tycker du? Skriv gärna några ord och berätta.

/Anna