fredag 28 februari 2014

Äntligen!

Nu börjar sådden!

I år är det lite speciellt för mig att så. Efter att ha flyttat och lämnat både växthus och trädgårdsland står jag nu på en tom backe och letar efter möjligheter, och en mängd funderingar.

Vad ska jag odla, vart ska jag odla, vart finns närmsta vattenutkastet, vilket väderstreck är vart, finns det någon bra kompostjord att använda, hur brukar vinden komma och är det mer än brännässlor att oroa sig för? Det finns alltså massor av funderingar, massor av odlingsiver och möjligheter :-)

Här är min planering inför årets odling:

- Jag har pallkragar, trädgårdsland och dessutom ett badkar :-)

- Eftersom vi troligen kommer att flytta mitt i skörden vill jag helst att majoriteten av det jag odlar ska vara flyttbart eller skördas tidigt. Det som är flyttbart får inte vara för stora kärl (tungt) och inte för små (torkar ut).

- Jag har ju dille på återbruk och om jag inte får hit alla mina existerande 10-30 liters krukor från svärföräldrarna före planteringsdags kommer jag nog att använda allt annat som jag kan komma över på tio liter och uppåt.


Det är spännande det här!
Håll i hatten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej,

Vad tycker du? Skriv gärna några ord och berätta.

/Anna